Maisto patirtys Kopenhagoje: kur skaniai ir „neskaudžiai“ pavalgyti

Danijos sostinėje pasirinkimas gero maisto toks platus, jog sunku išsirinkti kur ir ką valgyti. Prieš važiuojant į Kopenhagą žinojome, jog negalime grįžti atgal neparagavę smørrebrød sumuštinio. Žinojome ir tai, kad maistas brangus, o gėrimai kavinėse dar brangesni. Bet juk keliaujam tam, kad pažintume ir ragautume, todėl pinigines papildėme, kad netektų varvinti seilės prilipus prie vitrinų. Kopenhaga turi 15 Michelin restoranų ir iš viso 18 Michelin žvaigždučių ,deja, paragauti tų „žvaigždžių“ negalėjome, todėl rinkomės tokias vietas, kuriose gautume skanų danišką maistą už pakankamai racionalią kainą. Išsirinkti buvo nelengva, bet štai mūsų pasirinkimai:

PUSRYČIAI „Grød“

Mes įpratę pusryčiauti sočiai, todėl suradome sau tinkamą vietą, kuri gamina įvairias gardžias košių kombinacijas. Instagram verti pusryčiai: gražūs, skanūs ir sotūs. Galima rinktis iš nurodyto meniu, tuomet kaina 45-55 DKK, arba galima ingridientus pasirinkti patiems, tuomet reikia papildomai primokėti 10 ar 20 DKK. O pasirinkimas platus: riešutai, jogurtas, uogos, chia sėklos ar riešutų svietas ir t.t. Kainos nėra mažos, bet kaip Kopenhagai visai normaliai. Šis tinklas turi keletą vietų mieste, mes pasirinkome artimiausią mūsų nakvynės vietai – Vesterbro rajone.

PIETŪS „California kitchen“

Stilinga daniška minimalistika, modernus interjeras, laisva aplinka ir sveikas,sotus bei skanus maistas. Tinklas taip pat pasklidęs po miestą, bet mes valgėme Vesterbro rajone, pakely link centro. Čia gausite dabar labai populiarius bowl‘sus: salotos arba ryžių, bolivinės balandos dubenėliai su tunu, lašiša ar vištiena pasirinktinai. Kainos nelabai gąsdina: 95-105 DKK.

UŽKANDIS „Torvehalleren“

Laikas smørrebrød: atviram tradiciniui sumuštiniui su juoda rugine duona, sviestu ir… Ne, ne dešra ir ne sūriu, pikantiškiau, su jūros gėrybėmis arba mėsa ir kupeta žalumynų. Tokio sumuštinio rankomis nesuvalgysite, jie patiekiami kaip maži maisto šedevrai, taigi reikalauja tam tikro etiketo, ir valgomi kaip rimtas patiekalas su peiliu ir šakute. Taigi garsiųjų smørrebrød užsukome paragauti į pačiame miesto centre įsikūrusį Torvehalleren maisto turgų, tiesa, čia rasite daugiau mažų krautuvėlių, nei užkandinių, o ir maistas tokioje vietoje brangesnis. Prie smørrebrød vitrinos stovėjau gal 10 minučių ir negalėjau išsirinkti, kurio noriu: su ikrais, ar lašiša, su krevečių kalnu, ar tobulai rausva jautiena. Kaina 95 DKK, taip, beveik 13 eur už  s u m u š t i n į ! Taip nekukliai pavalgius, su pilnu ir ramiu pilveliu, buvo galima ramiai pasižvalgyti į kitas parduodamas gėrybes: įvairiausius sūrius, šviežią žuvį, egzotinius vaisius ir konditeriją.

UŽKANDIS „Døp“

Neapsigaukite. Danai iš tiesų mėgstą greitą gatvės maistą, bet čia jis kitoks. Greitas maistas tai ne aliejuje kepti beliašai nuo Kalvarijų stotetės ar majoneze plaukiantys kebabai. Kopenhagoje gatvės maistas išlieka stilingas, skanus ir s v e i k a s. Danai eina iš proto dėl hotdog‘ų. O „Døp“ siūlo organiškas jų versijas. P.S. veganai irgi neliks nuskriausti. Viena iš daugelio hotdog‘ų vagonėlių galite rasti centre, šalia apvaliojo bokšto ir Šv. Dvasios bažnyčios. Kaina irgi daniškai draugiška – 35-40 DKK.

VAKARIENĖ „The Bridge Street Kitchen“

Dieną užbaigėme šalia spalvotojo Nyhavn kvartalo esančiame gatvės maisto turguje. Čia maistu prekiauja populiarieji tinklai: ir „California kitchen“, ir „Grød“ bei daugelis kitų. Pasirinkimas turtingas: nuo picų, burgerių, iki šonkauliukų, falafelių ir t.t. Aplinka laisva, neįpareigojanti. Galima tiesiog gurkšnoti alų ir mėgautis vakarėjančia Kopenhaga. Beje, alų ir kitą alkoholį galima gerti viešai visur, todėl jeigu norite taupiau praleisti laiką, galite organizuotis pikniką parke ar krantinėje su savo maistu ir gėrimais. Gardžių ir įsimintinų skonių!